Tuesday, September 23, 2008

Ramadhan Datang Lagi

Alhamdulillahirabbil 'Alamin.

Pujian dan syukur yang tidak terhingga kepada Rabbul Izzati kerana dengan limpah rahmatNya, Ramadhan 1429H dapat dirasai. Semoga Ramadhan ini dapart menjadi madrasah Ilmu kepada semua. Berikut adalah aktiviti-aktiviti Masjid Assomadi sepanjang Ramadhan 1429H ini.

1- Kuliah Ramadhan

Bermula 3 Ramadhan 1429H kuliah Ramadhan akan memenuhi program Ihya' Ramadhan tahun ini. Setiap hari kuliah Subuh dan Asar akan disampaikan oleh pengkuliah-pengkuliah tempatan. Manakala selepas solat Jumaat pula kuliah akan disampaikan oleh pengkuliah jemputan yang tersohor. Berikut ialah jadual kuliah Ihya' ramadhan masjid Assomadi bagi tahun 1429H/2008M.

(Ahli Jawatankuasa masjid memohon maaf di atas kelewatan mengatur jadual kuliah. Segala kekurangan maaf dipohon)

2 - Solat Terawih

3- Iftor @ Berbuka Puasa

Setiap hari akan diadakan majlis Iftor. Sebanyak 150 bungkus nasi akan disediakan oleh penderma.

4- Qiamullai

Berlangsung pada 10 malam terakhir. Pada 10 malam terakhir ini orang ramai digalakkan untuk bermalam di masjid. Walau bagaimanapun kebersihan masjid perlulah diutamakan. Semoga amalan kita diterima dan dapat bertemu dengan MALAM LAILATUL QADR.

5- Tadarus Al-Quran

Diadakan secara sukarela oleh ahli jemaah selepas kuliah Asar dan juga selepas solat Tarawih.

6- Tadarus & Iftor Peringkat Masjid Assomadi

InsyaAllah program ini akan diadakan pada 27 Ramadhan 1429H bersamaan 27 September 2008 iaitu hari Sabtu bermula pukul 6:00 petang. Semua dijemput hadir dan pastikan anda hadir awal bagi mendengar huraian ayat-ayat tadarus yang akan disampaikan oleh Pengkuliah Jemputan.


No comments: